Pages

Watak Romantik Rapsodi

Thursday, February 16, 2012

Hai, nak citer sikit watak utama dalam Romantik Rapsodi....

Nur Amani @ Nani

Saya bayangkan Humaima Malick sebagai Nur Amani. Saya suka pada renungan matanya yang redup dan innocent. Saya gambarkan Nur Amani (Nani) seorang yang berjiwa lembut dan naif. Sentiasa mengharapkan kasih dan cinta dari seseorang yang ikhlas menyayangi dirinya dan dapat menjadi pelindung dirinya serta keluarga yang selama ini gelita sejak pemergian ayahnya. 


Umar Rayyan

Saya bayangkan aktor Korea ini (Kang Ji Hwan) sebagai Umar Rayyan (Rayyan). Dia punya karisma dan keunikan tersendiri. Saya gelarkannya Horrible Boss With The Killer Smile. Dia jarang tersenyum dan sesekali tersenyum, senyumannya sangat menawan. Seorang yang matang, tegas dan komited pada kerjaya. Di sebalik perwatakannya yang tegas, dia sebenarnya seorang lelaki yang penyayang dan pencinta yang setia.


Iqbal Hakim

Hyun Bin saya gambarkan untuk watak Iqbal Hakim. Karakternya nakal atau spoiled brat. Hidupnya dipenuhi keseronokan dan perempuan. Dia sentiasa dapat apa yang dia mahukan, tidak berfikir panjang dan pemberontak. Seorang yang tidak tahu menilai keikhlasan dan tidak menghargai kasih sayang. Cinta padanya sekadar di bibir mulut. 


Saya harap sedikit sebanyak penerangan ni dapat membantu pembaca untuk lebih memahami karakter dan menghayati penceritaan Romantik Rapsodi. 
:)

3 comments:

  1. ok watak best, jap nak baca 1 dulu... perghhh... hero hensem gila... heroinnya serius mata tu cantik,

    ReplyDelete
  2. Hehehe.....thanks bidadari syurga.sy baru nak berjinak2 dlm bidang penulisan..insyaAllah akan cuba yg terbaik.thanks ye sudi singgah :)

    ReplyDelete
  3. hakim 'tidak berfikir panjang' lol..otak 2 minit la ni..haha

    ReplyDelete